2012. április 26., csütörtök

Kié a Föld?

Kié a föld?

Én: - Kié a föld, barátom? - ezt kérdezem én.
Én: azt feleled Te: - aki megműveli, azé.
Én: - S, ha nem műveli, csak mímeli, akié?
Te: - Olyan nincs. Honnan veszed? És, ha nem, na és?!

Én: - Föld nélkül rovar az ember - felelem én -
Én: - és Ház csak a Haza! És az sem a Tiéd!
Te: - Ugyan! Éppen megyek haza. Miről beszélsz?
Én: - A földről, mitől egész lehetsz, nemcsak rész.

Te: - Van pénzem, van munkám, van autóm. Mi kell még?
Én: - Föld, drága barátom, ahol emberként élsz.
Te: - Nem kell föld. Minek? Ész kell és rengeteg pénz.
Én: - Ész, hogy pénzt pénzzé tehess és vegyél, ne kérj?

Te: - Igen, hogy éljek. Itt vagy ott? Hol?! Nem mindegy?!
Én: - Nos, mindegy, csak élhess?! És kié a földed?
Te: - Azé, akié. Nem mindegy? Fizessen, s vigye!
Én: - S a házad más földjén, az kié? A Tied?

Te: - A házam az enyém, a föld meg az övé.
Én: - S a házadból kilépve mi még a Tiéd?
Te: - Minden, ha van pénzem. Csak legyen is elég.
Én: - S, ha a földre mások költöztek? Te hol élsz?

Te: - Hol? A házamban. Otthon, ahogy eddig. És?
Én: - A házad a Tied. A hazád meg másé.
Én: Más műveli vagy mímeli földed. Az övét.
Én: Mondd, hol élsz Te? Otthon, vagy jöttmentek kegyén?

Székesfehérvár, 2012. Szelek havának 26. napja
Ferenc (az öreghegyi)

Kié a föld? 
talán "Krokodil Dundee"-é

vagy azé, aki a földből, s a földeddel él?
 Offshore: Kié a Föld?

S egy dalszöveg a végére még

Kié a Föld, kié az ég?
Kié a Földön a víz és a jég?
Kié a mag, kié a hangya?
Ki az, aki a jogokat ma gyakorolja?

Kié az arany, kié a szén?
Kié a vitathatatlan tény,
hogy elkezdtünk valamit és nagyon neki vágtunk,
de nem megy így tovább, akármit csinálunk?

Benne vagyunk, benne mindannyian.
Magyarországon és Nagy Britanniában.
Japánban, Kínában, Oroszországban,
Romániában, Argentínában.

Csak egy kérdés van, hogy kié a Föld?
Ki csinál már végre valamit azzal, amit megörökölt?
Büdös van, nagyon meleg, komoly a helyzet,
rezeg a léc ember, majdnem leverted.

Mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki megkapja, vagy senki.
Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki átalakul, vagy senki.

Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki túléli, vagy senki.
Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki mást akar vagy senki.

Kié a Föld, kié az ég?
Kié a Földön a víz és a jég?
Kié a mag, kié a hangya?
Ki az, aki a jogokat ma gyakorolja?

Csak egy kérdés van, hogy kié a Föld?
Ki csinál már végre valamit azzal, amit megörökölt?
Büdös van, nagyon meleg, komoly a helyzet,
rezeg a léc ember, majdnem leverted.

Mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki kap belőle vagy senki.
Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki mást akar, vagy senki.

Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki megkapja, vagy senki.
Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki átalakul, vagy senki.

Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki kap belőle, vagy senki.
Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki mást gondol, vagy senki.

Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki kap belőle, vagy senki.
Vagy mindenki, vagy senki.
Vagy mindenki átalakul, vagy senki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése