2012. július 23., hétfő

Felvételek megjegyzés - kommentár - nélkül (4)

Egy ötéves palesztin kislány, Jenny, a Ramallah északi részén lévő Nabi Saleh faluból zsidó katonákhoz szól a maga tiszta, gyermeki őszinteségével palesztin nemzeti viseletben. Zöldben, fehérben és pirosban avagy pirosban, fehérben és zöldben, és ... Palesztinában.

 Azt kérdi: MIÉRT?
Az eredetileg itt közölt magyar nyelvű fordítással ellátott felvételt levették a Youtube videó oldalról

Miért bánsz így a barátommal?
Ő az én legeslegjobb barátom.
SZERETEM ŐT!
ÉN SZERETEM!
Ha hallasz engem,
nem őrjítesz meg,
de te tényleg őrült vagy!
  Én nem akarok elmenni.
Éppen azt akarom, hogy ti menjetek el a helyemről.
Igazságot akarok.
Mért jöttök éjjel?
Nem tudok aludni éjjel.
Ez van minden éjjel.
Jöttök.
Jöttök és jöttök és jöttök.
Miért jöttök?
Miért jöttök??
Miért jöttök???
Az ő szemében látom a Napot és az ő mosolyában a Holdat.
Kíváncsian várom.
Mindig kíváncsi vagyok.
Ki gazdag és ki rossz?
És kíváncsi vagyok…mindig kíváncsi vagyok.
Ha az igazságnak nyelve lenne (amit mindenki megértene)?

GONDOLKOZZ!

Fejér Szövetség Sajtószolgálat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése